Takmer každý z nás si už niekedy objednával tovar z internetových obchodov. Po ukončení nakupovania je potrebné skontrolovať obsah košíka, zadať dodacie údaje a v neposlednom rade vybrať aj spôsob doručenia objednávky. Tu sa nám zväčša ponúkajú dve základné možnosti – klasická pošta alebo kuriér. Aké výhody má oproti službám pošty doručovania zásielok kuriérom?
V prospech kuriéra hrá kratší čas dodania
Mnohokrát je nutné, aby bol objednaný tovar na mieste už na druhý deň od uskutočnenia objednávky. Logistické postupy klasickej pošty si vyžadujú určitý čas, a preto sú väčšie balíkové zásielky doručované do niekoľkých dní, zvyčajne do dvoch až troch pracovných. Čas sa predlžuje aj tým, že balík je na poštu dovezený v neskorších poobedňajších hodinách, kedy už musí na pobočke čakať až do nasledujúceho dňa. Kuriérske spoločnosti zvyčajne využívajú efektívnejšie metódy a po doručení zásielky do expedičného skladu je zvyčajne balík pri využití služby expres kuriér v rukách adresáta už nasledujúci deň, dokonca je dostupné aj doručovanie v sobotu. Navyše, odosielatelia nemusia nikam chodiť, len zavolať kuriérovi, ktorý balík vyzdvihne kdekoľvek je to potrebné.
Je cena balíka na pošte lacnejšia?
Už dávno neplatí, že ceny Slovenskej pošty sú v porovnaní s kuriérmi nižšie. Často je to práve naopak, pričom výhodnejšia cena balíka v prospech kuriérov je najvýraznejšia pri väčších zásielkach. Pošta si navyše účtuje množstvo extra príplatkov, napríklad za dobierku, ktoré má kuriérska služba spravidla zahrnuté v základnom poplatku.
Kuriérska služba s možnosťou dohody pri doručení
Ľudia vidia ako hlavnú nevýhodu kuriérskej služby čas, kedy im je zásielka doručená. Treba si ale uvedomiť, že aj poštár ich navštevuje výhradne v doobedňajších hodinách. S kuriérom sa na rozdiel od poštára dá vždy dohodnúť, kedy má doviezť zásielku na miesto, a to aj na presnom dni a často aj čase. Kuriérska spoločnosť DPD navyše zaviedla na Slovensku novú službu Predict, ktorá adresátovi deň pred doručením zásielky dá prostredníctvom SMS vedieť o presnom časovom intervale predpokladanej návštevy kuriéra. Ak tento čas či deň nevyhovuje, prostredníctvom klientskej zóny na internetovej stránke či využitím telefonického centra sa dajú termíny doručenia zmeniť a tak isto aj adresa. Samozrejme, zásielka môže byť uschovaná v jednom z Pickup centier, kde bude čakať na prevzatie 7 dní.
Kuriérska služba vám na rozdiel od pošty ponúka aj množstvo ďalších doplnkových služieb. Tými sú napríklad online sledovanie zásielky s jej presnou polohou či spravovanie adries klientov aj s možnosťou tlače dokumentov potrebných na prepravu.
Tágy: doprava kuriérom, doručenie balíkov, kuriér