Už sú dávno preč tie časy, keď firmy obliekali svojich zamestnancov do najlacnejších a najjednoduchších pracovných odevov či uniforiem. Pracovné oblečenie tak, ako každé iné, tiež kráča s dobou a módne trendy sa mu vôbec nevyhýbajú. Aj keď okrem dizajnovej stránky musí spĺňať aj ochranné kritériá, vždy môže vyzerať vkusne a štýlovo.
Hlavnou úlohou pracovného oblečenia je chrániť
Keď sa pozrieme na ponuku pracovných odevov teraz a v minulosti, rozdiel je naozaj markantný. Nie len čo sa týka strihového prevedenia, ale hlavne použitých materiálov a rôznorodosti. Kým kedysi jediným pracovným oblečením boli montérky a baganče, súčasný pracovný odev je niekedy na nerozoznanie od toho voľnočasového. Avšak asi najväčším rozdielom sú použité materiály, na ktoré sú v dnešnej dobe kladené vysoké kritériá. Ich hlavnou funkciou je predsa ochrana ľudského tela! Druhou, nemenej podstatnou úlohou pracovného oblečenia je reprezentácia samotnej firmy. Kvalitný a vkusný pracovný odev rovnako ako jeho užívateľa reprezentuje aj samotnú firmu. Zakomponovaním firemného loga či jej názvu sa tak nepriamo podieľa aj na jej prezentácii a zviditeľnení.
Norma ISO 45001- nový trend v oblasti BOZP
Samotné pracovné oblečenie dokáže zamestnanca ochrániť pred tými najbežnejšími pracovnými nástrahami. Zamestnávatelia a organizácie však musia k ochrane zdravia pri práci dodržiavať a dbať aj v mnohých iných oblastiach. Analýzou možných rizík a prijatím opatrení na ich zníženie v súlade s normou ISO 45001 môže organizácia získať certifikát, ktorý okrem nutnosti implementovať v praxi jeho nariadenia zabezpečí aj jej prestíž na domácom či zahraničnom trhu. Norma ISO 45001 je medzinárodne aplikovaná norma, ktorá riadi systémy bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a pomáha firmám pri tvorbe zdravého a bezpečného pracovného prostredia.
Ak sa na to pozrieme takto v globále, bezpečnosť zamestnanca je naozaj veľmi horúca a frekventovaná téma. A aj keď pracovné oblečenie negarantuje nulový výskyt úrazovosti, v mnohých prípadoch dokáže ochrániť aspoň pred ľahším poškodením či poranením.
Reklamný článok