Vedeli ste, že?
V denníku podnikateľa sme si tento krát pripravili pojmy alebo informácie, ktoré ste možno nikdy nepočuli, ale pritom sú súčasťou mnohých podnikateľských subjektov. Taktiež sú to možno rady, ktoré vám ponúknu nový pohľad, nápad alebo vám ukážu čo to nové zo sveta podnikania.
Offshore firma
Ak ste tento pojem nikdy nepočuli možno je to pre vaše podnikanie aj dobrá správa. Offshore firma je druh podniku, ktorý vzniká v offshore krajinách. Známejšie zrejme pod pojmom „daňových rajov“. Tieto krajiny lákajú podnikateľské subjekty na veľmi prijateľné podmienky týkajúce sa predovšetkým zdaňovania. Podniky sú založené podľa legislatívy danej krajiny a tak sa riadia jej daňovými zákonmi, kde je výška dane často nulová. Riadenie takejto firmy si nevyžaduje žiadnu inventúru ani audit či vedenie účtovných kníh. Obľúbenými krajinami z tohto zoznamu sú napríklad Seychely, Belize, Panama, Nevis alebo Dominika. Nulové daňové zaťaženie, registrácia za minimálny poplatok a dokonca pravidelné príspevky na vašu podnikateľskú činnosť.
Kurzy, vzdelávacie pobyty
Pokiaľ ste zamestnancom, manažérom alebo majiteľom firmy, ktorá má väčšie množstvo členov, podobné udalosti ako školenia, kurzy a vzdelávacie pobyty sú častou aktivitou aspoň raz do roka. Svojím spôsobom ide často aj o vzdelanie spojené s teambuildingom, ktorý ľudí spája a zároveň ich naučí niečo nové. Vzdelávacie kurzy angličtiny pre firmy, prípadne iného cudzieho jazyka sú tým najčastejším. Pre váš podnik to však určite môže byť iba prínosné. Zvlášť ak dnes jazyk otvára brány do sveta. Moderné kurzy nie sú klasickou výučbou. Vzdelávacie kurzy pre firmy sú často prepojené s praxou a jedná sa o ľudí, ktorí si vyskúšali aj inú pozíciu ako učiteľ. Vzdelávacie pobyty sú často spojené i s relaxom a oddychom, ktorý ti pomôže zregenerovať a záujem prísť na nové myšlienky. Určite preto nezanedbávajte neustále vzdelávanie a školenie seba i svojich zamestnancov.
Komunikácia so svetom
Často majú domáce veľké, no úspešné podniky problém nadviazať komunikáciu so zahraničnými spoločnosťami, ktoré si vyžadujú iné znalosti ako obmedzené len na domáci trh. Ak teda chcete preraziť vo sveta podnikania aj inde ako v zahraničí musíte si uvedomiť, že to čo bolo doteraz vašou silnou stránkou môže byť teraz iba priemerným výrobkom alebo službou. Skvelým príkladom spolupráce a presadenia na trhu sú aj slovenské firmy. Medzinárodná preprava je dokonalým príkladom toho ako dosiahnuť export svojich výrobkov a aj služieb. Často ide len o to, aby podnik oslovil a žiadal o spoluprácu. Ak totiž neprichádza ponuka je potrebné ju vytvoriť a čakať na odozvu a občas niečo aj iniciovať. Spolupráca so zahraničím nepríde pokiaľ budete len čakať, že si vašu prácu niekto všimne. Základom je predať sa!
Reklamný článok
FOTO: pexels.com
Tágy: medzinárodná preprava, offshore firma, vzdelávacie kurzy v angličtine