Určite mi dáte za pravdu ak poviem, že pozerať sa na krásne slečny na ulici je pre mužov rovnako prirodzené, ako pre ženu dívať sa na svoj odraz vo výklade (áno milé dámy, my muži vieme, že to tak robíte! J). Avšak aj takéto na prvý pohľad nevinné zízanie sa stáva veľmi nebezpečné – a to v momente, kedy zistíme, že nestojíme na chodníku, ale nohu máme na plynovom pedáli auta.
Úrad bezpečnosti na cestách v Austrálii vydal len prednedávnom zaujímavú štatistiku, kde hovorí o častých rozptýleniach mužského pohlavia, ktorý sedia za volantom automobilu. Sexi ženy v nich samozrejme figurujú tiež – a to hneď na prvej priečke! Percentá hovoria jasnou rečou a preto sa ženy nachádzajú na vrchole rebríčka úplne zaslúžene. Veď čo iné dokáže šoféra v zlomku sekundy obalamutiť natoľko, ako ladné krivky slečny, ktorá vlní bokmi na neďalekom chodníku?
Zadaní, nezadaní … je to jedno – až neuveriteľných 51% opýtaných vodičov priznalo, že keď si všimne na ulici peknú slečnu, na chvíľu sa ich pozornosť presunie z cesty na ich obtiahnuté legíny alebo sukňu. Nezadaní muži svoje krky otáčajú o čosi častejšie, keď sa ich otočí takmer 55%. Avšak nemôžeme povedať, žeby zadaní muži s 50 percentami nejako výraznejšie zaostávali. A na počudovanie, väčšina z nich sa otočí aj v prípade, že vedľa nich sedí v aute manželka!
Bohatí či priemerne zarábajúci – z tejto bizarnej štatistiky vyplynul aj ďalší zaujímavý fakt – zdá sa, že muži na drahších autíčkach sú všeobecne o čosi ľahšie rozptýliteľní ako tí vodiči, čo sa vozia na autách strednej triedy. Mužov, ktorí majú drahé a luxusné autá bolo až 59%, pričom 44 percent priemerne zarábajúcich chlapov sa otočí tiež.
Ako ďalším „problémom“ nesústredenosti vodičov na cestách sa môže javiť aj ďalšia vec, ktorá ešte nie je v mnohých štátoch sveta dodnes legislatívne dosiahnuteľná. Je ňou umiestňovanie reklamných billboardov s erotickým podtónom pri okraji diaľnic a ciest. Podľa prieskumu poisťovacej spoločnosti Zurich je pohľad šoféra na sexi billboard v prvej desiatke najrušivejších rozptýlení za jazdy. Podobne ako v austrálskej ankete Úradu bezpečnosti na cestách, aj u poisťovacích agentúr skončila žena, vcelku neprekvapivo, na samom vrchole rebríčka cestných rozptýlení. No a teraz ruku na srdce, páni – dokážete sa nepozrieť?
FOTO: akeeris
Tágy: nehody, príčiny nehôd, rozptýlenie mužov