Niekoľkokrát ste už počuli prednášky o tom, ako byť dobrým chlapcom. My vám pridáme navyše ešte tzv. kancelársku etiku, ktorá hovorí o tom, čo by ste v práci nemali robiť. Niektoré formy správania totiž dokážu naštvať šéfa, kolegov a celkovo ostatných ľudí na pracovisku.
Na osobný účel
Pracovný počítač na pracovnom stole slúži na pracovné účely. Pracovný, pracovnom, pracovné. Tieto slová nepoužívame náhodou pretože majú svoj význam. Skutočne máte makať, nie flákať sa pozeraním pornostránok alebo chatovaním so slečnami. Tieto aktivity si nechajte na voľný čas.
Skracovanie pracovnej doby
Okrem vás potrebujú z práce odísť aj ostatní, tak ich zbytočne neprovokujte nadmerným skracovaním svojho pracovného času. Ak potrebuje odísť pred koncom pracovného času len občas, napríklad kvôli narodeninám, vyšetreniu alebo oslave, fajn. Ale keď to začnete preháňať a navyše odchody nekonzultujete s nadriadeným, robíte o svojej osobe zlý dojem.
Mobilovanie
Smartfóny všetci milujeme, pretože sa stali súčasťou našich životov a do veľkej miery nám vedia aj pomôcť. Na druhej strane je však prehnané mobilovanie – ak ho používate na bezohľadné telefonovanie, máte problém. Rovnako nevhodné je trčať na sociálnych sieťach kým sa ostatní snažia na porade o seriózne rokovanie. Berte ohľad na ostatných, aby ste zostali slušným.
Nezdvorilosť
Občasné flirtovanie sa dá prepáčiť, skorší odchod na party dvakrát za rok sa tiež dá prehryznúť. Ale nezdvorilosť k ostatným je už prisilnou kávou. Namiesto toho, že prídete za kolegom iba tak a hodíte mu na stôl prácu ktorú treba dokončiť, použite predtým najprv slovíčko prosím. Kolegyňa čo vám nosí kávu si zaslúži poďakovanie. Jednoduché slovíčka “prosím” a “ďakujem” vás nestoja nič, no dokážu na pracovisku hotové zázraky. Postarajú sa navyše o dobrý dojem z vašej osoby, čo vám (nielen v práci) uľahčí cestu k ľuďom.
Napísala: Zuzana Šusterová
FOTO: freedigitalphotos.net
Tágy: kancelária, kancelárska etika, práca