Príliš veľa začínajúcich podnikateľov robí rovnaké chyby, ktoré sú často výsledkom zlého uváženia alebo neznalosti podnikateľa. Idea zarobiť peniaze ako sám sebe pán láka čoraz viac priaznivcov biznisu, ktorí si však často neuvedomujú, že svojimi postupmi ich podnikanie dlhú životnosť nemá. Existuju však tie najčastejšie chyby, ktorým sa oplatí vyhnúť.
Prehnane formálne správanie
Formalita stavia múry, ktoré jednožnačne nepodporujú obchodné vzťahy. Ak si teda chceme vybudovať so svojimi zákazníkmi alebo obchodnými partnermi obchod založený na vzťahoch, svoje správanie a vyjadrovanie by sme tomu mali prispôsobiť. Nehovoríme o tom, žeby ste mali formálnosť úplne vylúčiť ale o tom, aby ste ju vedeli využívať ako zlatú strednú cestu. K formálnej stránke obchodu pridajte štipku humoru, jednáte predca s ľudmi nie s počítačmi.
Veľké očakávania
Príliš veľa začínajúcich podnikateľov má na začiaku svojej kariéry až skresnelé predstavy o tom, ako by malo všetko klapať. Podnikať začínajú výlučne s cieľom zarobiť veľa peňazí a nadšenie pre niečo čo ich baví nechávajú niekde mimo. Ak čakáte, že na začiatku podnikania do svojho projektu vložíte nemalé investície a to sa vám v blízkej dobe vráti, ste na omyle. Opýtajte sa naozaj úspešných ľudí, koľko do svojho projektu vrazili a ako dlho boli v strate, kým sa im ich vložené peniaze nezačali vracať.
Prehnaná reklama
V závislosti od predmetu vášho podnikania by ste mali zvážiť,akú formu propagácie si zvolíte. Niekedy je internetová reklama formou emailov účinnejšia ako nákladné vizitky a plagáty. Ak už sa rozhodnete pre propagáciu formou vizitiek, na začiatku si zvoľte niečo jednoduchšie a lacnejšie. Určite je to tá istejšia cesta .
Pevná linka ako základ
Omyl. Ak si myslíte že ako začínajúca firma by ste sa mali mať pevnú linku, pretože väčšinou “to tak je” mýlite sa. Väčšina ľudí telefonuje aj tak radčej prostredníctvom mobilov a pevná linka je v tomto prípade dalšou zbytočnou investíciou.
Chýb korým by ste sa mali ako začínajúci podnikatelia vyvarovať je isto viac. My sme si však ukázali len niekoľko z tých, ktoré patria medzi najčastejšie. Zoberte si z nich teda niečo a vykročte tou správnou nohou. Dôležitejšie ako idea veľkého zárobku , je odhodlanie a vytrvalosť robiť niečo čo vás baví.
Napísala: Lucia Šariková
FOTO: freedigitalphotos.net
Tágy: firma, podnikanie, reklama