Dá sa povedať že letecká doprava je dnes veľmi efektívnym, rýchlym a bezpečným spôsobom prepravy a čoraz viac ľudí ju využíva pravidelne. Dá sa však povedať aj to, že so stúpajúcim nárastom cestujúcich, narastajú aj prípady oneskorenej alebo stratenej batožiny. Stali ste sa niekedy účastníkom takejto skúsenosti alebo by ste sa o takomto prípade radi dozvedeli viac? Ukážeme vám ako v tomto nepríjemnom prípade postupovať.
Prvý krok- Oddelenie reklamácie batožín
Ak je vaša batožina poškodená, okradli vám ju alebo k vám dokonca nedošla, obrátiť by ste sa mali na oddelenie reklamácie batožín, ktoré nájdete na príslušnom letisku, väčšinou v príletovej hale. Na tomto oddelení by ste si mali vyžiadať reklamáciu, pri ktorej vybavovaní vyplníte reklamačný formulár . Väčšina letísk si vyhrádza cca 24 hodín na hľadanie takejto batožiny. Ak bola vaša batožina poškodená, letisko je povinné vám ju opraviť a ak bolo zistené že vám v nej niečo chýba, je potrebné vpísať do formulára zoznam odcudzených vecí.
Kompenzácia straty
Ak sa vaša batožina nájde, letisko vám ju doručí na vami zadanú adresu, ktorú vpíšete do reklamačného formulára. Ak letisko uzná poškodenie vašej batožiny, musí vám preplatiť plnú sumu zodpovedajúcu tomuto poškodeniu. Seriózne letecké spoločnosti nemajú s kompenzáciou škody týkajúcej sa vašej batožiny žiaden problém a vašu stratu vám nahradia. Naopak pri menších spoločnostiach to môže trvať o niečo dlhšie , čo môže situáciu len zbytočne komplikovať.
Napísala: Lucia Šariková
FOTO: freedigitalphotos.net
Tágy: batožina, letisko, stratená batožina