Byť sám sebe šéfom má obrovské výhody – robíte si vlastný rozvrh, nikomu sa nemusíte podriaďovať a tvoríte si vlastný osud bez toho, aby ste sa museli spoliehať na manažment či iných ľudí. Ale aj keď je tento systém najvyššou úrovňou samostatnosti, príde čas, kedy jednoducho nebudete zvládať všetko samy.
Kedy je však ten správny čas? Ak chcete veľa získať, musíte rásť. A to, že budete mať počet úloh vyšší ako je počet hodín jedného dňa, zrejme nie je dobrým ukazovateľom. Večným osudom podnikateľa je pridávanie a odstraňovanie položiek v jeho zozname. Čo však vtedy, keď už nestíha? Zrejme rozmýšľa nad tým, že si najme niekoho, kto tú prácu bude robiť aspoň čiastočne za neho.
Je to možno náročné a veľmi osobné, ale môže to pomôcť. Posledný kus otázok a premýšľaní zaokrúhľuje Lisa Furgison, ktorá Vám poradí ohľadom tejto dilemy. Najužitočnejšou radou je teda opýtanie sa samého seba na nasledujúce otázky. Podľa toho zistíte, či predsa len nepotrebujete na Vašu prácu ďalšie ruky.
Odmietate svoju prácu?
Je samozrejmé, že by ste si nemali nikoho najímať, pokiaľ pre toho druhého nemáte dostatok práce. Ako však zistíte, že ste dosiahli tento bod? Keď odmietate projekty, úlohy a zákazníkov – odpovedá Furgison. Pokiaľ Váš rýchly prehľad o situácii ukazuje, že prácu odmietate pravidelne, je tiež potrebné zvážiť aké na to máte dôvody. Je potrebné si uvedomiť, či ste schopný pravidelne platiť za ďalšiu pomoc, ktorú by ste si najali.
„Zamestnanec môže Vášmu podniku pomôcť rásť, ale pred vykonaním akejkoľvek pomoci či úlohy bude chcieť mať istotu, že máte dostatok financií na dostatočné ohodnotenie jeho práce“ píše Furgison.
Zistili ste nový, možný zdroj príjmov?
Táto druhá otázka je otázkou Vašej úvahy. Samozrejme, môžete si najať niekoho, aby zrealizoval niečo vytvorené Vašimi rukami, alebo taktiež môžete dať prácu niekomu, od koho chcete, aby prišiel s novými nápadmi, ktoré Vy samy nemôžete riešiť. Napríklad môže vytvoriť nové logo stránky, zabezpečiť viac pozemkov pre klientov alebo jednoducho miesto pre služby zákazníkom.
„Niekedy Vám môže napadnúť perfektná myšlienka o novom podnikaní, ktorú však osobne nedokážete zrealizovať“ hovorí Furgison. „Ak však nájdete toho pravého zamestnanca, dokáže nájsť rozdiely a posunúť Váš biznis na vyšší level.“
Dostávate sťažnosti?
O sťažnostiach zrejme rozmýšľate ako o zlej veci (ale tiež možnosti učiť sa a zlepšovať sa), no môžu byť tiež príznakom toho, že ste pripravený navýšiť to. Načúvajte svojim zákazníkom a zastavte to zlé slovo z ich úst tým, že nájdete ďalšiu pomoc, ktorú potrebujete. „Ak sa Vaši zákazníci začnú sťažovať na Vašu prácu, alebo termíny, je to znak toho, že Vaše rozšírenie je príliš tenké“ hovorí Furgison. „Dokonca aj keď len odpovedáte na e-maily, dvíhate telefóny, riešite svoje účty alebo ste v teréne – tie vzácne hodiny ste mohli dať svojim zákazníkom.“
FOTO: freedigitalphotos.net